MUĞLA’nın Bodrum ilçesinde, ICE isimli mega yatın çarptığı A.MEY isimli lüks motoryatın kaptanı Cemal Demir, kazayı ‘çok büyük talihsizlik’ olarak niteleyip, “Birdenbire büyük teknenin geldiğini gördüm. Koya girdi ve iskele hareket yaparak yavaş yavaş döndü. Yavaş yavaş bize gerçek geliyordu. O sırada demir atabileceği üzere bir hareket yaptı, bacasından duman çıktı ve daha çok atalate kalktı. Karaya gidebilirdi. Bu bir dümen kitlenmesi değildi. Bize çarptıktan sonra iskele hareketle öbür teknelere vurmadan çıkabildi. Genel manada teknik yanılgı olabilir ancak verebileceği 2 karar vardı karaya olmazda bize vurmayı tercih etti” dedi.
Olay, dün saat 15.00 sıralarında Yalıkavak açıklarında meydan geldi. 90 metre uzunluğundaki ICE isimli mega yat, A.MEY isimli lüks motoryata arttan çarptı. Kazada yaralanan olmazken, motoryatta büyük çapta hasar meydana geldi. Öte yandan, çarpışma anı ise diğer bir teknedekiler tarafından cep telefonu kamerasıyla kaydedildi. Bölgeye ulaşan Kıyı Güvenlik Komutanlığına bağlı takımlar, A.MEY isimli motoryattaki 5 mürettebat ile 7 yerli turisti tahliye ederek botlara aldı.
Öte yandan, Rus oligark Süleyman Kerimov’a ilişkin 150 milyon dolar kıymetindeki ICE isimli yat, 2015 yılında Ekvator Ginesi Lider Yardımcısı Teodoro Nguema Obiang Mangue’ye satılmıştı. Kaza anında Mangue’nin yatta olup olmadığı bilinmiyor.
‘BU BİR DÜMEN KİTLENMESİ DEĞİLDİ’
A.MEY’in kaptanı Cemal Demir, 28 yıldır kaptanlık yaptığını belirtip, yaşanan kazayı anlattı. Kazayı ‘çok büyük talihsizlik’ olarak niteleyen Demir,
“Bulunduğumuz yer Yalıkavak’taki Hacımehlem Koyu’dur. Birçok tekne genelde buraya demir atar. Karaya 45 metre yaklaştık orası 15 metre civarında demir alanıdır. Genel manada uygun görülen sarı halatları kullanırız, gündüz gözle görülebilsin diye. Geceleri bunları ışıklandırırız, öteki bot ve tekneler yanaştığında rastgele bir sorun olmasın görebilsinler diye. Birebir vakitte demir atıldığı vakit geminin baş tarafında ‘gündüz alameti’ dediğimiz küreler kullanılır. Biz bunu da kullandığımız halde seyir halinde değildik. Aniden büyük teknenin geldiğini gördüm. Koya girdi ve iskele hareket yaparak yavaş yavaş döndü. Yavaş yavaş bize yanlışsız geliyordu. O sırada demir atabileceği üzere bir hareket yaptı, bacasızdan duman çıktı ve daha çok atalate kalktı. Karaya gidebilirdi. Bu bir dümen kitlenmesi değildi. Zira dümen kitlenmesi bu türlü olmaz. Bize çarptıktan sonra iskele hareketle öteki teknelere vuramadan çıkabildi. Genel manada teknik yanılgı olabilir lakin verebileceği 2 karar vardı karaya değil de bize vurmayı tercih etti. Görmemiş olabilir, öbür bir şeyle ilgilenmiş olabilir” dedi.
“Çok farklı boyutta ölümlü kaza da olabilirdi” diyen Kaptan Demir, “Misafirlerim yüzüyor olsaydı kendilerini kaybetmiş olacaktık. Denizde hiçbir şey latife ve ihmale gelmez. Bu stil teknelerde resetleme düğmeleri olur niçin kullanmadı bilmiyorum. Kornayla ihtar verse bize çok daha uygun olabilirdi. Tahminen kaçma fırsatımız olabilirdi. Çok süratli geldiği için bizim hiçbir şeye vaktimiz kalmadı. Halatları kesmeye indim. İskele halatını yaralayabildim, sancak halatını kesebildim. Bunları yaparken bize çarpıp, geçti. Teknemizde 5 mürettebat ve 7 konuğumuz vardı. Yaralı olmadı çok şükür yalnızca küçük sıyrıklarla atlattılar” dedi.
Öte yandan, A.MEY isimli lüks motoryat, Yalıkavak Marina Çekek Alanı’na çekilerek hasar tespit çalışması başlatıldı.
Haber – Kamera: Fırat AKAY/ BODRUM (Muğla),